fbpx

Seler i sok z selera naciowego

Dlaczego uznawany jest za jedno z najzdrowszych warzyw na świecie? Co warto wiedzieć o tych zielonych łodygach i soku z nich wyciśniętym. Na te i wiele innych pytań odpowiadamy poniżej!

Seler naciowy

Warzywo znane i doceniane za swoje niezwykłe właściwości już w starożytności. Od niedawna, za sprawą gwiazd Hollywood stał się najmodniejszym warzywem pożądanym przez wszystkich. A to za sprawą swoich właściwości odżywczych, bogactwa składników mineralnych i witamin.

Seler naciowy – właściwości odżywcze

Zielone łodygi selera naciowego zyskały sławę dzięki niezwykłej gęstości składników odżywczych przy niskiej kaloryczności. Źródła podają różne wartości w przedziale od 13 do 18 kcal na 100 g produktu. Niektórzy twierdzą, że są to „ujemne kalorie” gdyż nasz organizm spala więcej energii do procesu konsumpcji, niż jest dostarczane z warzywa.

Seler naciowy składa się w ok. 95 % z wody. Dzięki temu doskonale nawadnia organizm. Niska zawartość białka (0,69 g / 100 g), tłuszczy (0,17g / 100 g), węglowodanów (2,97g / 100 g) umożliwia wykorzystanie produktu w dietach odchudzających.

Ułatwione trawienie oraz proces odchudzania zawdzięcza również błonnikowi, który występuje w łodygach w ilości 1,6 g na 100 g produktu.

To wszystko dopełnia niski indeks glikemiczny 15 IG, dzięki któremu po selera naciowego mogą śmiało sięgać osoby z cukrzycą!

Wysoka gęstość składników odżywczych

Bomba witaminowa! Dokładnie tak można określić to zielone warzywo! Bogactwo witamin:

  • A – poprawia kondycję skóry, odpowiada za prawidłowe widzenie, wspiera odporność, zapobiega nowotworom,
  • C – dwukrotnie więcej niż w cytrusach. Działanie antyoksydacyjne, wspiera odporność.
  • E – witamina młodości. Dba o wygląd skóry, włosów i paznokci.
  • z grupy B – stabilizują pracę systemu nerwowego oraz naczyniowo-sercowego, korzystnie wpływają na układ krwionośny oraz immunologiczny. Prawidłową pracę mózgu, bezpośrednio uczestniczą w procesach metabolizmu białek, tłuszczów i węglowodanów,

Nie zapominajmy o składnikach mineralnych!

  • wapń – wzmocnienie kości, zapobiega osteoporozie.
  • potas – wraz z wapniem stabilizuje gospodarkę wodno – elektrolitową, dba o właściwe ph. Obniża ryzyko nadciśnienia tętniczego, reguluje pracę serca,
  • magnez – wspiera koncentracje i pracę mózgu, zapobiega drżeniu mięśni.
  • sód – przeciwdziała stanom zapalnym oraz reguluje gospodarkę wodną organizmu. Zmniejsza obrzęki. Działa korzystnie w przypadku schorzeń stawów.

Dzięki wysokiej zawartości soli mineralnych seler może śmiało zastępować sól kuchenną!

Seler w kuchni

Ok, wiemy jakie ma właściwości seler naciowy, ale co dalej. Warzywo świetnie nadaje się do zup, sosów, sałatek, ale najlepsze wartości odżywcze zachowuje w formie surowej!

Dlatego polecamy go jako przekąska z dipami i humusem – idealne drugie śniadanie.

seler naciowy, sportfoodbox catering warszawa

Sok z selera naciowego – eliksir młodości, bomba witaminowa, poranny szot witalny. Soki i koktajle z dodatkiem selera naciowego sprawdzą się idealnie w codziennej diecie. Doskonale nawodnią organizm i uzupełnią witaminy i składniki mineralne.

Sok wyciśnięty z pęczka łodyg selera naciowego to tylko 68 kcal!

seler naciowy, sok z selera naciowego

Zachęcamy skorzystania z naszych diet: oczyszczająca Dieta sokowa (kliknij) oparta na świeżo wyciśniętych sokach owocowo – warzywnych oraz dieta odchudzająca Dieta Sirt (kliknij) składająca się z 4 etapów.

W dietach Classic Fit oraz Wege Fit również pojawiają się dania z wykorzystaniem łodyg selera naciowego jak również pyszne i odżywcze koktajle.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, nie wiesz jak wybrać odpowiednią dietę napisz do nas KONTAKT !

Zostaw komentarz