fbpx

Jajko czy kura? Co było pierwsze?

Oto jest pytanie! Jak również czy wolno jeść jajka? Ile jajek dziennie? Ile jajek tygodniowo? Dla kogo jajka? I które wybrać?

Niestety, jajka, ze względu na zawartość cholesterolu pokarmowego, budzą wciąż sporo kontrowersji i obaw, szczególnie wśród osób obciążonych chorobami układu krążenia, czy też osób z dużym stężeniem cholesterolu we krwi.
Jak to jest z tymi jajkami? Dla jednych to podstawowy element diety, szczególnie śniadania. Dla innych składnik bez którego można żyć.

Jednak… Jajko to życie! To źródło wielu witamin i składników mineralnych.

Wg zaleceń WHO każdego dnia możemy spożywać 1-2 jaka dziennie.

JAJA są pełnowartościowym produktem spożywczym, zawierają prawie wszystkie składniki odżywcze niezbędne do budowy tkanek. W żółtku jaja znajduje się duża ilość witaminy A oraz witaminy B1, B2 i niacyny. Jaja zawierają dużą ilość żelaza, a także składniki mineralne takie jak: fosfor, siarka, chlor.

Białko jaja nie zawiera cholesterolu i może być spożywane bez ograniczeń.

Białko pochodzące z jajek jest przyswajalne w 94 proc., tłuszcz – w 95, węglowodany w 98, natomiast związki mineralne w 76 proc.
Ze względu na wysoką zawartość cholesterolu w żółtku (jedno żółtko zawiera ok. 250-300 mg cholesterolu) nie zaleca się spożywania większej ilości jaj osobom z chorobami układu krążenia. Spożycie jaj należy ograniczyć także w przypadku osób z podwyższonym poziomem cholesterolu we krwi.

Eksperci IŻŻ zalecają przyjmowanie 7 jajek tygodniowo.

W naszych posiłkach staramy się aby wszystkie wartosci odżywcze były w idealnych proporcjach.

Dobieramy najlepsze jakościowo produkty, tak aby nasze dania nie tylko cieszyły oko ale i podniebienie.

Jeśli masz jakieś pytania napisz do Nas, pomożemy w dobraniu odpowiedniej diety dla Ciebie!

2 komentarze
  • Janusz
    Posted 26 października 2020 13:40 0Likes

    elegancko

  • milka
    Posted 30 października 2020 10:06 0Likes

    SUPER artykuł. Piszcie więcej!

Comments are closed.