fbpx

Dieta Ketogeniczna – dla kogo?

Dieta ketogeniczna (keto, ketogenna) to najbardziej wymagający model ze wszystkich diet jakie do tej pory wprowadziliśmy do naszej oferty. Jest to dieta składająca się ze zdrowych, naturalnych, nieprzetworzonych i pełnowartościowych produktów zgodnie z zasadami diety KETO. Podstawę diety stanowią najlepszej jakości tłuszcze (75%) i białka (20%). Zaledwie 5 % zapotrzebowania energetycznego to węglowodany.

Zasady diety ketogenicznej

Dieta ketogeniczna nie jest prostą dietą. Początkowy etap dla wielu osób jest trudny do realizacji. W diecie dominują tłuszcze pochodzenia zwierzęcego: tłuste mięsa, jajka, sery, ale produktami które im towarzyszą są zielone warzywa i owoce takie jak jeżyny, borówki, truskawki, jagody. Kolejne wartościowe produkty to oczywiście te bogate w białko, takie jak: ryby, chude mięso, fasolka szparagowa, sery i jajka. Zdrowe tłuszcze uzupełniają najlepszej jakości oleje i oliwy roślinne tłoczone na zimno, pestki, orzechy, awokado, tłuste ryby, masło orzechowe oraz kokos.

Podstawową zasadą w diecie ketogenicznej jest unikanie węglowodanów zawartych w takich produktach jak: ciasta, ciastka, słodkie napoje, ziarna: pszenica, kukurydza, ryż, płatki śniadaniowe, makarony, produkty zawierające skrobie: ziemniaki, banany, owoce: winogrona, ananasy, arbuz, jabłka, pomarańcze.

Stan ketozy – co to takiego i jak go uzyskać

Ketoza to stan, w nasz którym organizm przestawia się na pozyskiwanie energii nie z cukru (glukozy), ale z tłuszczu nagromadzonego w tkankach. Stan ketozy to efektywne spalanie tłuszczu, szczególnie pożądane przez osoby odchudzające się. Ketoza jest jednak przydatna także w leczeniu i łagodzeniu napadów padaczkowych. Aby wejść w stan ketozy organizm potrzebuje diety z ograniczoną ilością węglowodanów – ok. 5% całkowitego zapotrzebowania na energię. Do tego konieczny jest prawidłowy stosunek tłuszczy (75%) i białek (20%). W stanie ketozy, w wątrobie produkowane są tak zwane ciała ketonowe, które powstają między innymi w wyniku obniżenia poziomu insuliny i rozkładu tłuszczu. Tłuszcz zgromadzony w komórkach, zostanie wykorzystany w celu wytworzenia energii (nie z glukozy). Stan ketozy to wymuszenie syntezy ciał ketonowych.

Zalety diety ketogenicznej

1. Zmniejszysz ilość spożywanej glukozy pochodzącej z węglowodanów.

2. Bez glukozy Twoje ciało zacznie szukać innego źródła energii, którym będzie TŁUSZCZ.

3. Wątroba produkuje ciała ketonowe, a Twój organizm zaczynie spalać zgromadzoną tkankę tłuszczową.

4. Po około 14 dniach adaptacji, Twoje ciało wejdzie w stan ketozy, poziom ketonów rośnie,

5. Stan ketozy skutkuje szybką utratą wagi do momentu, kiedy ta w zdrowy sposób się stabilizuje.

Adaptacja – co to takiego?

Adaptacja organizmu jest kwestią bardzo indywidualną. Może potrwać 2 tygodnie, ale może także miesiąc. W tym czasie organizm będzie wysyłał różne sygnały. Możemy czuć się osłabieni czy senni. Czasem mogą nam dokuczać bóle głowy, problemy żołądkowe czy nudności. Podczas adaptacji, organizm wymusza na organizmie wykorzystanie ciał ketonowych. Do tej pory organizm jako źródło energii wykorzystywał glukozę. Teraz cała energia będzie czerpana z ciał ketonowych.

Korzyści płynące z dobrze zbilansowanej diety ketogenicznej

Dieta ketogeniczna to oferta skierowana do osób, które chcą zrzucić zbędę kilogramy, poczuć się lżej i przede wszystkim zdrowiej. Zadbamy o to by dieta była zbilansowana, smaczna i kolorowa. Nasz program KETO sprawdzi się szczególnie wśród osób odchudzających się. Wystarczy wybrać odpowiednią podaż kilokalorii i cieszyć się postępami diety. Dieta Ketogeniczna zbiera bardzo dobre opinie i recenzje wśród osób, które próbowały wielu różnych diet i nie osiągnęły oczekiwanych efektów.

Dieta ketogeniczna – dla kogo?

Pamiętaj, dieta ketogeniczna nie jest dla każdego. Jeśli chorujesz przewlekle czy przyjmujesz leki to należy skonsultować chęć podjęcia diety z lekarzem.

Jeśli masz jakieś pytania napisz do Nas, pomożemy w dobraniu odpowiedniej diety dla Ciebie! CATERING DIETETYCZNY SPORTFOOD czeka na Ciebie!