fbpx
DIETA nisko węglowodanowa

Dieta LOW CARB

Dieta LOW CARB to urozmaicone i zbilansowane posiłki przygotowane z najwyższej jakości zdrowych, nieprzetworzonych i naturalnych produktów. Cechą charakterystyczną tego rodzaju żywienia jest obniżona ilość węglowodanów.

Zamów
dieta low carb

Podstawę diety stanowią najlepszej jakości tłuszcze (55-65%) i białka (20%), pozostałą część stanowią węglowodany, które utrzymujemy na poziomie 10-20%. Diety o obniżonym poziomie węglowodanów stają się coraz popularniejsze, szczególnie wśród osób, które chcą obniżyć swoją wagę. Często zalecane są w celach leczniczych osobom z otyłością i zespołem metabolicznym. 

Korzyści płynące z obniżenia ilości węglowodanów w diecie:
– zmniejszenie apetytu. Uczucie głodu jest najgorszym skutkiem diety. Jeśli czujemy głód jesteśmy nieszczęśliwi. Przy obniżeniu węglowodanów i tym samym podwyższonej ilości spożytych białek i tłuszczy posiłki są bardziej sycące i nie odczuwamy głodu,
– osoby będące na diecie o niskiej zawartości węglowodanów obserwują szybszą utratę wagi niż osoby będące na diecie niskotłuszczowej. Wg badań osoby jedzące więcej białka i tłuszczy finalnie spożywają mniej kalorii,
– diety nisko-węglowodanowe powinna być pierwszym wyborem w leczeniu insulino oporności i cukrzycy. Taki model żywieniowy wpływa pozytywnie na wyrównanie glikemii i pozwala ograniczyć dawki przyjmowanych leków. 

Dieta LCHF (low carb high fat – niskie węglowodany, wysoki tłuszcz) nie jest prostą dietą, ze względu na początkowy etap diety. W diecie dominują tłuszcze pochodzenia zwierzęcego: tłuste mięsa, jajka, sery, ale produktami które im towarzyszą są zielone warzywa i owoce takie jak jeżyny, borówki, truskawki, jagody. Ograniczane są takie produkty jak: pieczywo, płatki śniadaniowe, słodkie owoce, soki i napoje, makarony, kasze.  

W miejsce węglowodanów należy zaplanować spożycie pełnowartościowego białka: ryby, chude mięso, fasolka szparagowa, sery i jajka. Zdrowe tłuszcze i białko uzupełniają najlepszej jakości oleje i oliwy roślinne tłoczone na zimno, pestki, orzechy, awokado, masło orzechowe oraz kokos. Dieta LOW CARB to oferta skierowana do osób, które chcą zrzucić zbędę kilogramy, poczuć się lżej i zdrowiej. Dieta nisko-węglowodanowa działa, gdy inne diety i sposoby zwiodły. Zalecana jest osobom z otyłością, nadwagą, podczas leczenia lipodemii i padaczki lekoodpornej. Przed przystąpieniem do diety z obniżoną zawartością węglowodanów należy skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem, szczególnie gdy chorujesz przewlekle, przyjmujesz leki, jesteś pod stała opieką lekarza.  

Pamiętaj, jeżeli nie wiesz jaka kaloryczność będzie dla Ciebie odpowiednia zapytaj naszego dietetyka. Przed wyborem diety oraz w jej trakcie możesz liczyć na nasze wsparcie.

Dieta składa się z:

Zgodnie z piramidą IŻŻ (Instytutu Żywności i Żywienia).

20 % z białka
55-65 % z tłuszczu
10-20 % z węglowodanów